10 הבלוגים העסקיים הבולטים לשנת 2018

13/1/2019

בעולם קיימים מיליוני בלוגים ובלוגרים ואין כמעט היום חברה המכבדת את עצמה שלא מחזיקה בלוג עדכני המהווה ערוץ תקשורת מרכזי עם קהל הלקוחות, ואין זה משנה אם מדובר בחברה גדולה או קטנה או כזו הפונה לקהלי קצה (B2C) או בעלי עסקים אחרים (B2B). לכן המשימה לדוג את הבלוגים המוצלחים הופכת לקשה במיוחד.

בכדי להקל על המלאכה, ניסינו לבחון (לפחות) בלוג מוצלח אחד בעשרה סקטורים נבחרים – תחבורה, טיפוח ויופי, פיננסים, כושר ואורח חיים, מזון, בריאות ופארמה, ביטוח, קימעונאות, טכנולוגיה ותיירות – ועליהם לשים את הזרקור.  אז ללא דיחוי נוסף, בואו נתחיל.

תחבורה

Land Rover Stories

בלוג המותאם באופן מדויק לאפיון של קהל היעד
התאמה מלאה לקהלי היעד – לנד רובר

שוק הרכבים הוא לא רק תחרותי במיוחד, אלא גם כזה המתמודד בפני אתגרים רבים – הגודש בכבישים, מחירי הדלק וההשפעה המזיקה על איכות הסביבה. על רקע כל אלה, קשה במיוחד למכור רכבי שטח יקרים וזללני דלק ולשמור אותם אטרקטיביים לקהל צרכנים רב.

מה עושים?

מספרים סיפור – על מוניטין, על חיי פנאי ועל חוויות וריגושים התואמים את קהל היעד. סיפור שעטוף באריזה יפה המעוצבת כמגזין אינטרנטי לכל דבר וכל האמצעים קשרים: פוסטים, צילומים מרהיבים וסדרות וידאו המערבות את הצרכנים. זה מה שלנד רובר הצליחו לעשות ועל כך מגיע להם הכבוד. לקרוא ולשזוף את העיניים.

כדאי לשים לב גם:

Zoomzoom Magazine by Mazda

למה לפרסם במגזין קיים אם אפשר ליצור אחד משלך? זה מה שמאזדה עשו כשהקימו את המגזין האינטרנטי ZoomZoom הכולל כתבות תוכן ווידאו מגוונות המתמקדות בהיבטים שונים של המותג היפני הוותיק. ככה מספרים סיפור.

טיפוח ויופי

In to the Gloss

בלוג שמייצר מותג שמייצר הצלחה
בלוג שהוא מותג שהוא בלוג – Glossier

בראשית היה מותג ואז היה בלוג המדבר על המותג. Glossier הוא מותג בולט דווקא משום שעשה את ההפך – בראשית היה בלוג שיצר סביבו קהילה אדוקה ופעילה, עד שיום אחד החליט להיות מותג, הצליח בגדול וזכה לבלוט השנה.

כדאי לשים לב גם:

Beauty Insider Community by Sephora

בלוג נועד להוות ערוץ תקשורת עם קהלי יעד, לכן אין זה מפתיע שהיהלום שבכתר הוא בלוג חי ותוסס המערב תוכן גולשים (User generated content). מותג היופי Sephora הצליח לייצר בלוג שהוא כל כולו תוכן גולשים – במה מרכזית לקהילת בעלי עניין המחזקים את המותג.

פיננסים

Prosper and Thrive by Santander

כך הופכים נושא מרתיע לבלוג פופולרי
זה בנק זה?

המשימה לבחור בלוג בולט בעולמות הפיננסיים היא קשה במיוחד, על רקע שורה של בלוגים מוצלחים במיוחד. רשימה חלקית:

Our Thinking של גולדמן זאקס בולט בהיותו מגזין רחב יריעה לכל דבר המארח מובילי דעה מתחומים שונים, כתבות תוכן מושקעות ושימוש נכון בעיצוב שגורם לקורא לשכוח שהוא נמצא בעצם בפלטפורמה של בנק.

Articles & Insights של First Republic המלמד כיצד בנק קטן יכול לעשות דברים גדולים. בלוג איכותי ומושקע שמתוכו אהבנו בעיקר את השימוש בתוכן גולשים בחוויות טיולים מרחבי העולם.

אבל לדעתנו הבולט מכולם היה Prosper and Thrive שמוכיח שבנק יכול להיות מותג אהוד, ובזכות היכולת שלו לפרוץ ולהוביל בשיח עם קהל היעד בפרק זמן כל כך קצר. מאז הושק בסוף 2016, הצליח הבלוג לשמש האב לקהל היעד עם מעל למיליון כניסות, 200 אלף מעורבויות (engagements) ויותר מ-1000 אנשים נרשמו למשלוח אימיילים של הבנק. המספרים האלה בולטים במיוחד לנוכח ההבנה כי קהל היעד הוא המילניאלז שחיבתם לבנקים היא לא מהידועות. איך הוא עשה זאת? כנסו לבלוג ותראו אם אתם מרגישים שאתם נתונים בתוך זרועות דיגיטליות של בנק.

כדאי לשים לב גם:

שיווק של מוסדות פיננסים היא משימה מאתגרת, בייחוד לנוכח הקושי המובנה להפוך אותם למותגים אהודים. על רקע זה, מעניין לראות מגמה של מוסדות פיננסיים שבוחרים להקדיש את התכנים שלהם למטרות ערכיות (cause marketing) ובכך לחזק את המותג.

דוגמה לכך היא המהלך של בלומברג בפרסום הבלוג  Diversity & Inclusion Blogשכל כולו מוקדש לקידום גיוון תעסוקתי במקומות עבודה. מהלך נוסף ראוי לציון הוא של Ellevest – פלטפורמת השקעות ייעודית לנשים המשלב בתוכו בלוג עדכני.

כושר ואורח חיים

The Output by Peloton

בלוג המתחזק קהילה המעודדת רכישה של המוצר
זה לא מוצר, זה בטח לא שרות, זו קהילה

גם בקטגוריה הזו הבחירה קשה במיוחד הודות לבלוגים איכותיים ומושקעים ברמה אחרת, תוך ניצול הכר העשיר של יצירת תוכן איכותי בנושאים המדוברים.

בחיפוש אחר שחקן קטן שעושה מעשים גדולים, בחרנו לדלג מעל חברות המשווקות מותגים מובילים שיש להם את התקציב והיכולות להרים בלוגים נוצצים כמו GamePlanA של אדידס, Furthermore של מותג מכוני הספורט האמריקאי  Equinox, או Breaking2 של נייקי שהוא יותר מהלך תוכן (מבריק כשלעצמו) מאשר בלוג.

בדרך, עצרנו להתפעל ולתת ציון לשבח לשימוש הקריאייטיבי בויז'ואלים בבלוג The Orange Dot של חברת Headspace המשווקת אפליקציה למדיטציה ומיינדפולנס.

ולבסוף נותרנו עם שני מהלכים של חברות צעירות יחסית המנהלות בלוג חי, בועט ותוסס שמשפיע באופן דרמטי על הביצועים שלהן.

The Warm Up, הבלוג של ClassPass – חברת סטארטאפ העוסקת ביצירת מנויים שיתופיים במכוני כושר ברחבי העולם. הבלוג המגזיני עדכני ומעביר תוכן איכותי אבל אהבנו אותו הודות ליכולת שלו לקלוע בו זמנית לשני קהלי יעד – B2B ו-B2C.  הקהל הרחב אליו האפליקציה מיועדת לשימוש נהנה מ-  The Warm Up ואילו השני, קרוי After Class, ומיועד לקהל של אנשי מקצוע כמו בעלים של מכוני כושר, שהוקם במטרה להעצים את השותפים של החברה.

המרשים מכולם בראייתנו הוא מהלך התוכן המנצח של חברת Peloton, חברה צעירה שקיימת בסך הכל 4 שנים ומשווקת בהצלחה מסחררת אופני כושר לבתים שהם הרבה מרק אופני כושר. מאז שנוסדה, הצליחה החברה לגייס 450 מיליון $ ממשקיעים ומעסיקה יותר מ-700 עובדים המספקים שרות לקהילה אדוקה ופנאטית.

איך הם הצליחו לעשות זאת? באמצעות אסטרטגיית תוכן מבריקה שהבלוג הוא הביטוי הישיר שלה. אתם יכולים לראות בחברה ככזו המשווקת אופני כושר, הצרכנים רואים בה חברה המספקת שרות מעולה הכולל העברת תוכן בסטרימינג למסך של האופניים, כולל רצועות וידאו חדשות מדי יום במשך 12 שעות. כך יוצרים קהילה והצלחה עסקית מוכחת באמצעות מוצר איכותי, שרות מקצועי ותוכן שמחזק את הקשר עם הלקוח.

כדאי לשים לב גם:

אפליקציות ואתרי היכרויות הם שוק רותח במרחב הדיגיטלי והיכולת לבלוט ולבדל עצמך מהיריבים הופכת למשימה קשה במיוחד. על רקע הקושי הזה, מעניין לעקוב אחר שתי אפליקציות שהחליטו להקים בלוג שהוא הרבה מעבר להיכרויות. Bumble כבר יצרה תקדים בידולי אחד בכך שנתנה העדפה למין הנשי לשלוט בדרכי ההיכרות וכעת בולטת בבלוג שיצרה – The Beehive שהוא מגזין על יחסים לכל דבר. לעומתה, Grindr אמנם שולטת בנתח השוק לקהל היעד שלה – הקהילה הלהט"בית בעולם, אבל החברה לא שוקדת על שמריה והבלוג שלה intomore הוא עדות איך אפשר לקחת נושא שכבר נמצא בכותרות – העולם הלהט"בי, ולייצר עבור מגזין ייעודי רלוונטי ומעניין.

מזון

Morsel by Plated

מגזין המעודד רכישת מנוי והפיכה ללקוח משלם
כך לוכדים קהל לקוחות

Plated היא חברה המספקת מזון במשלוחים המיועדים למתכונים ספציפיים המשתנים מדי שבוע. ראשיה הבינו כי הקונספט החדשני הזה חייב להיות מגובה באסטרטגיית תוכן מוצלחת שתביא יותר אנשים להיות רשומים כמנויים ומשם הדרך להזמנות היא קצרה. את זה הם עשו בעזרת Morsel – בלוג מעורר השראה שלא רק נראה קרוב למושלם בעידן האסתטיקה העיצובית של אינסטגרם, אלא גם חכם. מאחרי המעטפת של מגזין מזון מסתתר הרצון לעודד אנשים להרשם לניוזלטר של הבלוג ומשם כמנויים לחברה הדרך קצרה. עד כה נראה שהאסטרטגיה הזו הוכיחה עצמה מעל ומעבר.

כדאי לשים לב גם:

פינה חמה בלב וקרה בלשון יש לנו לבן&ג'ריס בגלל השוקולד פאדג' בראוני, הבלוג של החברה שמביא לידי ביטוי בצורה המוחשית ביותר את ערכי החברה שרואה עצמה הרבה מעבר ליצרן גלידות, אלא כמוביל לסביבה וחברה טובים יותר ומבלי להתבייש. לצד עדכונים על טעמים או מתכונים חדשים, תמצאו פוסטים על נושאים חברתיים שעל סדר היום והעמדה של החברה שהיא לא תמיד בקונצנזוס האמריקאי. רשת מזון מוכרת נוספת הבולטת בבלוג המותאם לקהלי היעד היא Taco Bell. הבלוג של החברה אולי לא מתאים לכל אחד, אבל הוא הולם את השפה והצרכים של הדור הצעיר.

בריאות ופארמה

Health Essentials by Cleveland Clinic

לא רק האיכות קובעת אלא גם הכמות - בלוג שמעלה פוסטים בתדירות גבוהה ומצליח
הופכים את הפארמה למגזין אטרקטיבי

Cleveland Clinic היא רשת של מרפאות ובתי חולים בקליבלנד אוהיו. הרשת מתגאה ובצדק ביכולות ייצור תוכן מהמתקדמות לא רק בקטגוריה שלה, אלא בכלל. בבלוג המושקע מפורסמים לפעמים 2-3 פוסטים מדי יום והוא זוכה בלמעלה מ-45 מיליון מבקרים. אבל זה לא הכל, בנוסף מפרסמת החברה סדרת פודקאסט, טיפים יומיים דרך אלקסה ורצועות של פייסבוק לייב.

כדאי לשים לב גם:

בארץ חברת הפארמה AbbVie לא מוכרת, אבל כדאי לתת הצצה ביכולת הגבוהה של החברה לספר את הסיפור שלה דרך StoryLab – הבלוג שמספק לקוראים מגוון של חדשות ועדכונים בתחומי פעילות החברה.

ביטוח

Learn From Experience by Farmers Insurance

כך לוקחים שרות משעמם והופכים אותו לסיפור סקסי, עטוף באריזה יפה
הבלוג זה רק חלק קטן מהסיפור…

ענף הביטוח, דיי בדומה לפיננסים, מעניק שרותים שכולנו זקוקים להם אבל מעטים באמת נהנים לקרוא עליהם. בהתחקות אחר הבלוג הטוב ביותר איתרנו כמה חברות שבראייתנו הצליחו לייצר בלוג המעביר תוכן מעניין, רלוונטי ומצניע בדרך אלגנטית את העובדה שהגולש מקבל פרסום מחברת ביטוח.

כך לגבי הבלוג הספרדי של חברת Generali Spain – Mas Que Seguros, או  USAA Stories של חברת הביטוח האמריקאית USAA שממוקדת בקהל של יוצאי צבא ומתאימה את הבלוג בהתאם.

אבל מעל כולם בלט מהלך התוכן הכולל גם בלוג של חברת הביטוח Farmers Insurance שעשתה כמעט את הלא יאמן וגרמה לנו להסתקרן, לצחוק ולהתמכר לקריאייטיביות של אנשי התוכן של החברה. בשנה שעברה ביצעה החברה מהלך תוכן מבריק – היא גייסה את השחקן ג'יי קיי סימנס האהוב ("אוז", "וויפלאש") כפרזנטור ויצאה בקמפיין תחת הכותרת Hall of Claims (טייק אוף ל Hall of fame – היכל התהילה) שעיקרו – הצפה של התביעות המוזרות ויוצאות הדופן ביותר שהחברה קיבלה (אל תפספסו את סדרת הסרטונים הנלווית לקמפיין. פשוט אדירים). השנה המשיכה החברה באותו הקו ויצאה עם הסדרה "The Stranger Claims" (טייק אוף לסדרת נטפליקס הפופולארית "Stranger things") ואם חשבתם שכבר זכיתם לראות תביעות מוזרות, חכו שתתודעו לאלה שבסדרה הנוכחית. לכן אין פלא שהחברה הפכה ללהיט תוכן שמתנקז בין היתר לבלוג שמהווה האב בנושא עם כתבות תוכן איכותיות שבאמת משכיחות שמדובר בבלוג של חברת ביטוח ולא במגזין מעניין.

כדאי לשים לב גם:

Progressive Commercial היא חברת ביטוח בעלת יכולות גבוהות במיוחד להעברת תוכן. הבלוג שלה – Life Lanes, כל כך יפה ואסתטי, עד שלמרות שכל הכתבות ממוקדות בנושאי ביטוח, התחושה היא שמדובר במגזין אינטרנטי על לייף סטייל. החברה לא הסתפקה בכך ולאחרונה השיקה את  Business Onward – בלוג המותאם לעסקים ובכך היא מרחיבה את הפנייה שלה לקהלים רבים ומגוונים.

קמעונאות

One More Thing by Bed Bath & Beyond

נלחמים בתוכן איכותי בשליטה של אמזון
וזה לא בלוג המושקע היחידי של החברה

ההשתלטות המסיבית של אמזון על שוק הקמעונאות מחייב את השחקנים לנקוט בגישה יצירתית וחכמה על מנת למשוך או להחזיר קהל מהענקית המתקרבת למונופול בצעדי ענק. הרשת האמריקאית Bed Bath & Beyond אמנם סובלת קשות מירידה בהכנסות של החנויות, אבל במקביל היא חווה צמיחה של 20% ברכישות באונליין. איך היא עושה את זה? באמצעות השקעה אדירה בתוכן. הרשת מפעילה את הבלוג הרגיל שלה – Above & Beyond ובאחרונה היא השיקה בלוג נוסף – One More Thing, שתכליתו למשוך קוראים לאתר המחירות היותר אקסקלוסיבי של הרשת – Of A Kind. בשנה שעברה הרשת השיקה בלוג נוסף – Decorist שייעודי לעיצוב פנים ומרגיש כמו מגזין אקסקלוסיבי. בכך, מראה החברה שאפשר לפעול בערוצי בלוג רבים, בהתאמה למוצרים ולקהלי היעד.

כדאי לשים לב גם:

אי אפשר לדבר על מצויינות בתוכן ובשיווק בקימעונאות מבלי לציין את איקאה, בארץ וגם בעולם. הסטנדרטים הגבוהים של הרשת באים לידי ביטוי בכל ערוץ תוכן שהוא, וגם בבלוג של החברה – IKEA Ideas, שנועד כל כולו לספק רעיונות לעיצוב הבית.

טכנולוגיה

First Round Review by First Round

סקטור הטכנולוגיה - הוכחת התכנות ליכולות של בלוג
לא היינו משנים בו כלום

עבורנו לא היתה בחירה קשה יותר מאשר לבחור את האחד הבולט בקטגוריה של טכנולוגיה. חברות טכנולוגיה משקיעות ה-מ-ו-ן בפלטפורמות של תוכן שיווקי ובלוגים. זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שעבורם הדבר משמש כהוכחת התכנות לחדשנות ולרלוונטיות שלהם בזירה הדיגיטלית.

נציין לשבח כמה ונתמקד באחד יחיד ומיוחד.

שורה של חברות מפרסמות בלוגים שנראים כמגזינים של טכנולוגיה מהודרים לכל דבר ועניין. עבור אלה הגישה לבלוג היא הרבה יותר עיתונאית במטרה לעניין באמת את קהל הקוראים, מאשר שימוש בבלוג כפלטפורמה לפרסום יכולות החברה.

  • הבלוג של Fujitsu מארח מנהיגים ומובילים בתחום;
  • הבלוג של GE מתעמק בכל מה שרלוונטי ולתאגיד יש דריסת רגל בו, מתשתיות לציוד רפואי לאנרגיות מתחדשות;
  • הבלוג של חברת SAGE – חברת הטכנולוגיה הבריטית הגדולה המוקדש כל כולו לעזרה ללקוחות – עסקים קטנים ובינוניים, כולל דוחות שהם מפרסמים על בסיס המידע שנמצא ברשותם
  • הסיפור של The Future of Customer Engagement and Commerce של חברת SAP שהתחיל כבלוג צנוע המנוהל על ידי אדם אחד והיום הפך לבלוג מגזיני-עיתונאי מוביל.

והרשימה עוד ארוכה. אבל עבורנו בולט יותר מכולם הבלוג של קרן ההשקעות First Round שהוא – איך לומר זאת בשפה פשוטה – מושלם. הוא לא רק נעים לעין ונוח לקריאה, הוא גם מגוון במיוחד ומכיל לא פחות מ-9 מגזינים שונים (!), כל אחד ייעודי לנושא אחר. והוא גם חדשני ביותר. שווה לכם להתנסות במנוע החיפוש הממוקם בבלוג שנועד לעזור לכם למצוא את המאמרים המקצועיים הטובים ביותר ברשת סביב רשימה ארוכה של נושאים. פשוט ומבריק.

מנוע חיפוש - קדמה טכנולוגית בבלוג
מנוע החיפוש בבלוג. הברקה.

כדאי לשים לב גם:

לחברת המחשבים DELL מעמד מחייב. בעקבות המיזוג עם חברת EMC לפני כשנה היא הפכה לחברת הטכנולוגיה הפרטית הגדולה בעולם, מהלך שהביא אותה לעשות מיתוג מחדש. אחת הפעולות המרכזיות במסגרת המיתוג מחדש היה פרסום של Perspectives – הבלוג של החברה שבמהרה התברג להיות אחד הבלוגים הבולטים בעולם הטכנולוגיה היום. הבלוג הוא לא רק תאווה לעיניים עם העיצוב העדכני ביותר, אלא גם לאוזן עם סדרה של פודקסטים המובאים בקולו של וולטר אייזקסון שהיה המנכ"ל של CNN.

תיירות

VISITSEATTLE.tv by Visit Seattle

ענף התיירות מהווה כר נרחב ליכולות להעביר את הסיפור בבלוג
כשקריאייטיב פוגש בלוג וידאו

עוד קטגוריה בולטת בחברות שעושות מעל ומעבר ומביאות את התכנים שלהם לנראות ולביצועים ברמה אחרת. גם כאן הבחירה היתה קשה ביותר ולבסוף הפור נפל על Visit Seattle – ארגון ללא מטרות רווח המשווק את העיר סיאטל לתיירים צעירים בעיקר. לארגון בלוג מושקע ששווה להעיף בו מבט, אבל מה שבעיקר לכד את תשומת ליבנו זה ה- VISITSEATTLE.tv – בלוג הוידאו של הארגון הבנוי מכתבות וידאו שונות וקריאייטיביות במיוחד. לדוגמה: ללוות תייר שאינו מכיר את העיר במהלך שיטוטיו ועצירה במקומות ללא עזרה מגוגל, מדריכים או מפות, רק על בסיס המלצות התושבים.  או לקחת חמישה יוצרים קולנועים להכין חמישה סרטים קצרים על העיר סביב חמשת החושים. התוצאה ממכרת וההצלחה רבה – לסרטונים יש כבר 22 מיליון צפיות ביו טיוב ועוד היד נטויה.

כדאי לשים לב גם:

חברות תעופה משקיעות לא מעט בבלוג שלהן, אבל שתיים בולטות במיוחד השנה. הראשונה, JetBlue, חברת לואוקוסט שבזכות הבלוג שלה –  Out of the Blue – מצליחה להפוך את המותג למלא יותר המעניק חוויה שהיא הרבה מעבר לטיסה זולה. למעשה, יותר משהבלוג מושקע, כדאי לשים לב לקמפיינים שמופיעים בו. קח לדוגמה, Little Tickets – קמפיין מושקע וחינני ששואל את הילדים לאן הם היו רוצים לקחת את ההורים לטיול. החברה בולטת השניה היא KLM עם הבלוג iFly שהוא מגזין תיירות מרהיב ביופיו.

רוצים שגם הבלוג שלכם יבלוט השנה? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע.