דירוג החברות הישראליות המובילות בלינקדאין לשנת 2024

27/1/2025

דירוג ראשון מסוגו מציג את אופי ואיכות השימוש של 126 החברות הציבוריות הגדולות בישראל המופיעות במדד ת"א 125 בפלטפורמת לינקדאין. הסקירה מבוססת על מתודולוגיה מקיפה, חושפת מגמות בולטות ומספקת תמונת מצב מעמיקה על האופן בו החברות משתמשות בפלטפורמה ככלי אסטרטגי לשיווק, מיתוג מעסיק ומעורבות קהלים.

ממצאים מרכזיים

  • המפתח להצלחה: השקעה עקבית בתוכן איכותי מהווה גורם מכריע בהצלחה - החברות המובילות פרסמו בממוצע 20 פוסטים בחודש, לעומת 5 בלבד בקרב שאר החברות.
  • חברות גלובליות בולטות יותר: חברות דואליות משיגות ציונים גבוהים יותר עם ממוצע של 71 נקודות, לעומת 47 בלבד לחברות מקומיות. 
  • פערי סקטורים: סקטור הפיננסים מוביל את הדירוג עם ממוצע של 64 נקודות, לפני סקטור ההייטק עם 57 נקודות. סוגרות את הרשימה סקטור הבנייה והנדל"ן (41) והשקעות ואחזקות (27).
  • פוטנציאל לא ממומש: 32% מהמנכ"לים במדד מחזיקים פרופיל פעיל ואיכותי, ולעומתם 46% אינם נוכחים בפלטפורמה כלל, מה שמדגיש את הפוטנציאל הלא ממומש עדיין בטיפוח שגרירי מותג בלינקדאין.

עשר החברות המובילות בדירוג

1. נייס  (98.9)

מובילת הדירוג בזכות מעל 500 פוסטים בשנה, שימוש נרחב בכלים מתקדמים כמו דפי מוצר וניוזלטרים, ורמת מעורבות יוצאת דופן עם מעל 100,000 תגובות בשנה.

2. טבע  (93.4)

השקעה עקבית בתוכן איכותי ואסטרטגיה מגוונת הפכו את טבע לאחת החברות המובילות, עם דגש על חיבור לקהלים גלובליים.

3. ICL (91.4) 

החברה מדגימה כיצד חברות תעשייה יכולות לנצל את לינקדאין באופן מרשים, תוך שימוש בכלים מתקדמים ובניית נוכחות דיגיטלית חזקה.

שאר החברות בעשירייה הפותחת: 

בנק הפועלים (86.7), מגדל ביטוח  (84.1), בנק דיסקונט (83.1), ספיאנס (82.9), אורמת (81.9), דלתא גליל (78.9), הפניקס (77.3).

ציון לשבח: דוראל אנרגיה (72.3) - המדורגת במקום ה-11, זכתה לשבחים על אסטרטגיית תוכן מדויקת. למרות שהיא חברה קטנה יחסית (פחות מ-200 עובדים), הצליחה דוראל לעקוף חברות גדולות בזכות פרסום עקבי, שימוש בכלים מתקדמים כמו איוונטים ופרסום ממומן, ומעורבות גבוהה של הקהל.

המאכזבות: חברות כמו פז אנרגיה (ציון 28), רמי לוי (ציון 22) ו-IDI ביטוח (ציון 0) הן בעלות נוכחות ציבורית חזקה, אך פעילות בלינקדאין באופן מינורי או לא פעילות כלל, מה שמצביע על החמצת הזדמנויות משמעותיות.

על המתודולוגיה

המדד סוקר את החברות במדד ת"א 125 נכון לדצמבר 2024 ופעילותן בלינקדאין. הדירוג מבוסס על שלוש קטגוריות של קריטריונים:

  • בסיסית - בוחנת את איכות העמוד כ"כרטיס ביקור" דיגיטלי של הארגון, כמו תמונת פרופיל ומספר עוקבים
  • מתקדמת - מודדת את היקף ואיכות הפעילות השוטפת והתגובתיות של הקהל, כמו כמות פוסטים וגידול בעוקבים
  • מובילה – בוחנת את השימוש המתקדם בכלי הפלטפורמה, כמו ניוזלטר ועמודי LIFE למיתוג מעסיק

יחד אלה מקנים עד 100 נקודות. בנוסף, ניתן בונוס של עד 10 נקודות על פעילות מנכ"לים כשגרירי מותג.

לחצו להורדת המצגת המלאה

לחצו להורדת הדוח המלא