3 צעדים פשוטים לתכנון שנתי של בלוג עסקי

12/6/2022

חברות רבות מבינות את הנחיצות שבבלוג עסקיונרתמות להקים אחד אבל אז קורה שאלו נותרות בלי רעיונות והבלוג הולך ודועך. בואוונראה מה צריך לעשות על מנת שישמר בלוג איכותי לאורך כל השנה.

מרכיביהמפתח בקליפת אגוז:

  • הפוקוס על כל לוח שנה של תוכן צריך להיות על קהלהיעד
  • קיימים מקורות רבים שיכולים לתרום לכם במציאת מלותמפתח, גיבוש הנושאים ובדיקה מה הצרכנים מחפשים בתעשייה בה אתם פעילים
  • תגוונו את אופני ההנגשה של תוכן – אל תצמדו רקלמאמרים כתובים אלא תשלבו וידאו, אינפוגרפיקה, פודקסט ואחרים.

אתםניצבים בפני המשימה לתכנן את הבלוג למשך שנת פעילות ומדובר בתוכן, הרבה מאד תוכן.בכדי להקל עליכם את המלאכה, הגדרנו עבורכם את הצעדים הנדרשים.

צעד ראשון: הכללת הנושאים שהגדרתם באסטרטגיית התוכן שלכם

מתחילים באסטרטגיית תוכן לפני שבונים לוחות זמנים
מתחילים באסטרטגיית תוכן לפני שממשיכים הלאה

התכניםשיעלו במהלך השנה לא חייבים להיות כולם קשורים לנושאים שהגדרתם באסטרטגייה, אבל כלהנושאים הללו חייבים לקבל ביטוי בבלוג לאורך השנה. אחרת לשם מה קיימות התובנות של אסטרטגייתהתוכן?

צעד שני: לחשוב על כל נושא מהזווית של קהל היעד

מבינים את קהלי היעד כחלק מאסטרטגיית התוכן
אל תרתעו מקהלי היעד. תבינו אותם

השאלה:"למה?" היא מהותית בבואנו להתייחס לכל נושא שהגדרנו באסטרטגייה – למה זהמעניין / חשוב / נחוץ לקהל היעד? או מהו הערך שקהל היעד יפיק מהמידעשהוא צפוי לקבל בפוסט / בלוג?

בעשורהאחרון "מסע הלקוח" התפתח באופן דרמטי. הצרכנים מודעים, מבינים ובשליטהעצמית גבוהה מבעבר. באמצעות הנגישות שלהם למגוון של פלטפורמות הם מסוגלים לשלוט במידעשהם קוראים, היכן הם קוראים זאת ועם מי הם משתפים את המידע.

התפקידשלנו כיצרני תוכן הוא לייצר אמון עם הלקוח ובסופו של יום להפוך אותו ללקוח נאמן /לקוח משלם.

זיהוי המטרות של התוכן השיווקי

אופיהתכנים קשור במידת הבשלות של הקמפיין והיעדים העסקיים.

אסטרטגייתשיווק באמצעות תוכן מזהה שלושה שלבים במסע של הלקוח: מודעות, התלבטות, החלטה. תרשיםהמשפך מטה מספק הסבר לשלושת השלבים.

  • השלב העליון של המשפך (מודעות) – בשלב זה הפוקוסהוא במשיכה של לקוחות חדשים עם תוכן אמין ומעודד שיתוף. אנחנו לאו דווקא בהכרחמציינים את המוצר הספציפי בנקודת הזמן הנתונה אבל עונים על הנקודות הכואבות שישללקוח בנושא.
  • השלב האמצעי של המשפך (התלבטות) – בנקודה זוהצרכן הוא מכיר את המותג, גם אם באופן חלקי. הם גם יכולים לעקוב אחריכם ברשתותהחברתיות או להרשם לניוזלטר. זו הזדמנות לבנות אמון עם קהל היעד ולמצב את החברהכמובילה בסקטור בו היא פעילה.
  • השלב התחתון של המשפך (החלטה) – זמן קבלת החלטות!בנקודה זו הצרכן אמור לצעוד את הצעד האחרון. פה המקום לספק את המידע הספציפי שלהמוצר / שרות לאחר שהבנתם מה הצרכן מחפש ורכשתם את אמונו
הבנת מסע הלקוח הינו שלב מרכזי ביכולת לייצר תוכן איכותי
משפך "מסע הלקוח"

הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שרוב התוכן המפורסם צריך להתמקד עלהשלב העליון והאמצעי של המשפך, כדי לייצר אמון בקרב קהלי היעד. למעשה, מחקריםמעידים על כך שעל כל אדם שקונה יש 100 אחרים המחפשים תשובות לשאלות המתמרצות אתהמסע של הלקוח.

צעד שלישי: מתכננים את לוח השנה

כבר ישלכם את ה"למה" (כלומר – הלקוח) והמטרות זוהו. עכשיו זה הזמן לתכנן.

הנושאים

בכדילזהות את הנושאים, הצעד הראשון יהיה ליצור רשימה של שאלות ותחומים שאנחנו יודעיםשהם נשאלים בשוק. אלו יכולים להנתן על ידי אנשי המכירות של הארגון ומניתוח שלקמפיינים קודמים.

לחילופין, אפשר להעזר בכלים הקיימים ברשת שיתרמו בהבנה של מה שמעניין את הקהלים כמו Google trends (פחות רלוונטי למלות חיפוש בעברית) או אופציית המילוי האוטומטי של מלבן החיפוש בגוגל

חיפוש פשוט בגוגל יכול לתרום לכם בבניית תוכן
חיפוש בגוגל הוא כלי אפקטיבי לבניית הנושאים

אופני הנגשת תוכן

מרגעשזיהיתם את הנושאים, הצעד הבא יהיה להחליט אילו אופני הנגשת תוכן מתאימים לכלנושא. כפי שציינו, המסע של הלקוח קובע אילו צעדי הנגשה עובדים היטב עבור כל צעדומתאימים לקהל היעד. חלק יעדיפו אינפוגרפיקה על מאמרים בעוד שאחרים אולי ירצולהאזין לפודקסט במקום.

הנהכמה מאופני ההנגשה הנפוצים המוכרים:

  • מאמרי "איך עושים זאת" ("how to")
  • מאמרי "רשימות" (תוכן המובא בבולטים, לדוגמה:עשרת הצעדים לכתיבת תוכן איכותי)
  • טורי דעה
  • Case studies
  • אינפוגרפיקה
  • וידאו
  • פודקסט
  • ראיונות
  • תוכן אינטראקטיבי: סקר, שאלוני טריוויה, מבחניםאישיים ועוד
  • White papers

צעדים אחרונים

כאשרמתכננים לוח שנה שנתי לפרסום של תוכן, המרכיבים החשובים ביותר הם:

  • הנושא
  • כותרת אפשרית
  • אופן ההגשה
  • מלות מפתח
  • קריאה לפעולה
  • דדליין
  • תחומי אחריות (עבור צוותים גדולים)

החלוקהיכולה להיות לפי שבוע, נושא או תחום – תלוי באופי הפעילות ובהיקפה. לוח השנה יכוללכלול גם אילו פלטפורמות של תוכן שיווקי תשתמשו כדי להפיץ את התוכן והאם תעזרובקידום ממומן.

הטיימליין

אחד המרכיבים החשובים להצלחה בשיווק באמצעות תוכן היא העקביות. אנחנו ממליצים לייעד פוסט אחד או שניים בשבוע (גם אנחנו לא עומדים ביעד השאפתני הזה. אנחנו לגמרי מודעים לכך

☹

)

נכוןלהיום, מרכיב העקביות הוא עדיין נחשב לעקב אכילס הגדול ביותר עבור מנהלי תוכן.

אמנם היקפיייצור התוכן הם נגזרת של המשאבים הזמינים, אבל זיהוי הדדליין להגשת דראפט ראשון,מועד העריכה ותאריך העלייה לאוויר – כל אלה תורמים ליצירת מסגרת של עבודה עבורכםועבור הצוותים הרלוונטיים.

הצלחתם לקבוע גנט פעילות מוצלח לתוכן לשנה הקרובה? אנחנו רוצים לשמוע על כך. לא הצלחתם? בשביל זה אנחנו כאן. פנו אלינו ונסייע.