5 מהלכי התוכן המנצחים לשנת 2018

30/12/2018

שנת 2018 מגיעה לסיומה וזוהי הזדמנות להתוודע או להזכר במהלכי התוכן העולמיים המוצלחים לשנה החולפת. לשם כך בחרנו את הבולטים מבין הזוכים ב- Content Marketing awards מטעם CMI בקטגוריות השונות. אז ללא דיחוי נוסף, בואו נתחיל.

הפרינט מוכר – מגזין Ideas of Order

האופליין לא מת - עובדה
פעילות אפקטיבית היא לא רק באונליין – מגזין Ideas of Order

חברת California closets היא חברת יעוץ "לניהול חללים" המתמחה בהקמה של שטחי אחסון למגורים ופועלת מזה 3 עשורים בארה"ב, קנדה וחלק ממדינות דרום אמריקה. החברה צברה מוניטין של הקפדה על סגנון איכותי ופונקציונליות המותאמת אישית ללקוח. אולם למרות הותק והניסיון, החברה לא הצליחה לבדל עצמה בענף שהופך לתחרותי יותר ויותר.

הצורך לייצר בידול וערך לקהלי היעד, הביא את החברה להגות את Ideas of Order – מגזין עיצוב לבית המייצר חווית תוכן עשירה ומוחשית המביאה לידי ביטוי את ערכי החברה. התוכן במגזין מדגים כיצד סביבה אישית מאורגנת יכולה ליצור תחושה של הרמוניה ולקדם רגשות חיוביים של שלווה, ביטחון והנאה.

המהלך עלה על כל הציפיות של החברה. ארבעה שבועות לאחר ההדפסה הראשונה, המגזין הניב תשואה של 42$ על כל דולר שהושקע בו. העלייה המיידית בביקוש הובילה לשתי הדפסות נוספות והקמה של עמוד נחיתה ייעודי. מאז, זכה המהלך בשורה של פרסים והראה כי מוקדם להספיד את הפרינט.

תוכן מניע לפעולה – אתר Healthcare IT News Australia

אתר המציג תוכן איכותי ומניע לפעולה
HITN – כיצד אתר תוכן איכותי מוביל מהלך של מיצוב

HIMSS הוא ארגון עולמי ללא כוונת רווח, ששואף לחזק את מיצובו כגורם מוביל בקידום בריאות הציבור. נציגיו באוסטרליה זיהו מחסור במקור מוסמך ואמין שיספק מידע על הנעשה בתחום שירותי הרפואה והבריאות בהקשר של חידושים וטכנולוגיות. הבנה זו הובילה להקמה של אתר www.healthcareit.com.au – אתר תוכן חדשותי יומי שתורם ביצירת שיח בין אנשי מקצוע ומקבלי החלטות בתחום ובהעברת מידע עדכני. בכך, מביא האתר בסופו של דבר לשיפור שרותי הבריאות במדינה ולהיטיב עם החולים.

ההישג הבולט של המהלך הוא ביכולת לזהות ולנטר את קהלי היעד ולהתאים עבורם את התוכן הספציפי הרלוונטי להם. לדוגמה, לצד השקת האתר HITN ב -2017, HIMSS פתחה עמוד פייסבוק ייעודי שצמח להיות מוביל בתחומו באוסטרליה. מאז תחילת פעילות התוכן של הארגון, האתר הצליח למשוך מעל ל-90 אלף גולשים מעורבים והעורך שלו הפך לדובר מבוקש בכנסים ואירועים בתחום.

סרטון בולט – העלאת מודעות – סרטון Beyond Silence

תוכן אפקטיבי באמצעות סרטון וידאו
מהלך תוכן טוב יכול לפרוץ את גבולות השתיקה. האתר של ארגון Be Vocal

בעולם וגם בישראל בריאות הנפש הוא תחום שעדיין נותר בגדר טאבו שלא מדברים עליו. רק באחרונה הזדעזענו ממותו של יגאל בשן ועדיין, התופעה בכללותה נותרה מאחרי מסך ערפל כבד. שאול שוורץ, במאי, צלם ויוצר ישראלי עטור פרסים חבר לארגון Be Vocal ויצר עבורם את Beyond Silence – סרט תיעודי קצר העוקב אחרי שלושה אנשים החולים במחלת נפש. במשך פחות מ-30 דקות עובר הצופה מסע המתאר את המאבקים האישיים של כל אחד מהם וכיצד חייהם השתנו מרגע שהחליטו לדבר על המחלה ולא להסתיר אותה.

על אף שהסרט לא קודם בתשלום, הוא נחל הצלחה ותהודה רחבה והשפיע באופן משמעותי כסוכן של שינוי על בריאות הנפש:

  • מעל ל-240 הופעות ומאמרים סקרו את המהלך, כולל כיסוי מצד מגזינים נחשבים כמו Vanity Fair ו- The Ellen Show
  • 138 אלף גולשים התחברו לסרטון בשידור ישיר ונותרו לסשן Q&A באתר האפינגטון פוסט
  • ההאשטאג #BeVocalSpeakUp זכה ל-38 אלף טוויטים בטוויטר
  • מאז שיבוץ הסרטון באתר, נכנסו אליו 102 אלף מבקרים, 27% מהם מבקרים חוזרים
  • הסוכנות הפדראלית של מתקני הכליאה (BOP) בארה"ב הכניסה את הסרט לתוך תוכנית ההכשרה בתחום בריאות הנפש ומניעה של התאבדויות, עבור 63,000 מעובדי הרשות ב-130 מרכזים.

פרסום חוצה ערוצים – Play Magazine

פרסום חוצה ערוצי הפצה מבטיח שהמסר יקלט בקרב קהלי היעד
מהלך חוצה מדיות מניע קהל – Virgin's PLAY

וירג'ין מדיה נחשבת לענקית תקשורת אבל שחקן קטן יחסית בזירה הבידורית האירית. במשך תקופה ארוכה דריסת הרגל המיוחלת בוששה להגיע עד שהחברה החליטה ללכת על הפחות צפוי – פרסום של רבעון המספק תוכן בידורי איכותי התואם את קהלי היעד. עד כה היא הראשונה והיחידה שיצאה במהלך דומה מבין חברות המדיה השונות. הרבעון מופץ בדיגיטל וכמגזין מודפס וחרג בהרבה מהציפיות ומהיעדים אליהם כיוון:

  • סקר קוראים הראה ש-47% מהם ביקרו באתר האינטרנט של וירג'יניה מדיה אירלנד ו-20% דיווחו כי הם משתפים לפחות רכיב תוכן אחד שקראו במגזין
  • אחוז הפתיחה של האימיילים גבוה בהרבה מהממוצע בשוק ועומד על 40.5% ושיעור הקליקים (CTR) עומד על 5%
  • 35% מהקוראים דיווחו שצפו בתוכנית חדשה בוירג'ין טי.וי ו-47% אמרו שהם ביקרו באתר החברה ללמוד יותר על המוצר לאחר שקראו עליו במגזין
  • 83% מהנסקרים אמרו כי הם אוהבים את הדרך שבה בחרה החברה לעדכן אותם במוצרים והשירותים שלה. לבסוף, 30% מהלקוחות הרגישו שכדאי לשלם יותר עבור מוצרי החברה (לעומת 24.1% בשנה שקדמה למהלך).

פריצה לקהלים חדשים – AWOL Inspired by Qantas

מתאימים את הצורה והתוכן לקהל היעד הנבחר
AWOL – מעצימים את חווית ה-FOMO וה-FONK ומחזקים את המותג

Qantas היא חברת התעופה של אוסטרליה ואחד המותגים האהובים והמוכרים במדינה. במשך שנים רבות מובילה החברה בנתח שוק בקרב אנשי עסקים ומטיילים. עם זאת, בפני צוות השיווק של החברה עמד אתגר חדש – לפנות לקהל צעיר – המילניאלז, הדור הבא של לקוחות החברה.

באמצעות שכירת שרותים של מו"ל דיגיטלי מוביל, נבנה המגזין האינטרנטי AWOL המתמקד בנושאים הקשורים בחוויות טיולים ופועל על שניים מהחששות הגדולים ביותר של הדור הצעיר: FOMO (הפחד מלהחמיץ) ו- FONK (הפחד מלא לדעת). האתר עוצב לפי הרגלי הגלישה של קהל היעד – בראש ובראשונה למובייל ומוכוון לרשתות החברתיות. בנוסף,ל-AWOL מודל ייחודי של פעילות. אמנם הוא בבעלות מלאה של Qantas אך מנוהל ומופעל באופן מלא על ידי המו"ל Junkee Media שאחראי על הצלחתו המסחרית.

היוזמה כבר מסייעת למותג להיות דומיננטי בקרב קהלים צעירים:

  • במהלך 12 החודשים שהמגזין באוויר, ביקרו בו 2.9 מיליון יוניקים
  • האתר מדורג כאחד משמונת אתרי התיירות המובילים לפי נילסן
  • קטעי הוידאו של האתר זכו ליותר מ-4 מיליון צפיות בפייסבוק ובאינסטגרם ולכ- 117,000 מעורבויות בלייקים, תגובות ושיתופים
  • בסיכום כל המהלכים הקשורים ב-AWOL, היוזמה הגיעה לצמיחת משתמשים שנתית של 27% וצמיחה בהכנסות של 24%.

לרשימת הזוכים המלאה לחצו כאן

רוצה לבלוט במהלך תוכן מוצלח משלך? פנה אלינו עוד היום!.