אסטרטגיית מיתוג – איך תוכן יכול לסייע במיתוג נכון?

9/10/2022

מיתוג ותוכן נתפסים כשני מהלכים נבדלים, כשהראשון (מיתוג) קודם לשני (תוכן). אבל בעת הנוכחית הופכים המהלכים הללו לקשורים אחד לשני, כאשר כבר בשלב אסטרטגיית המיתוג נכנס מרכיב התוכן כחלק בלתי נפרד. מה הערך הנוצר משילוב בין שני המהלכים וכיצד לעשות זאת נכון? כל התשובות לפניכם.

תהליך המיתוג (Branding) הוא תהליך אסטרטגי שבו נוצר מותג חדש או מתעדכן מותג קיים (Re-branding). לפי ויקיפדיה במסגרת תהליך זה מחליטים מהם 'ערכי המותג' הרצויים ומפתחים סממנים ומאפיינים ויזואליים ומילוליים האמורים לבטא 'ערכים' אלה, מתוך כוונה לייצר למותג ערך ייחודי: מבודל ומובחן, נתפס וזכיר.

שיווק באמצעות תוכן: כך תעשו זאת נכון

תהליך בניית אסטרטגיית מיתוג דומה בעיקרו לתהליך בניית אסטרטגיית תוכן, אבל התוצרים שונים. בעוד שבמיתוג הלקוח מקבל תוצרים כמו לוגו, סוגי האותיות המשמשים להצגתו, צורות, צבעים, צלילים וכל מאפיין חושי אחר שהוא חלק מעיצוב 'חוויית המותג', באסטרטגיית התוכן הלקוח מקבל את "הסיפור" שלו וסט של מסרים הנגזר מתוכו.

עד לפני מספר שנים חברות העדיפו לסיים קודם את התהליך המיתוגי ואחרי שהוגדרו אישיות המותג והערכים שלו, הן התפנו לייצור תוכן כחלק מהמהלך השיווקי-תקשורתי הכולל. אבל בשנים האחרונות התמונה משתנה, הודות לשינוי בתפיסת התוכן והמרכזיות שלו בגיבוש הזהות של החברה.

כך התפתחה הגישה העכשווית, המשלבת בין התוכן למיתוג ומערבת את אנשי התוכן בתהליך המיתוגי. בכך, גישה זו מספקת כמה יתרונות מרכזיים:

א. שילוב בין אסטרטגיית התוכן למיתוג ליצירת אסטרטגיה כוללת אחת אחידה וברורה.
ב. היכולת של אנשי התוכן להאיר נושאים וצדדים שונים בתהליך המיצובי ובבניית סיפור למותג.
ג. התוצרים הויזואליים והטקסטואליים המתקבלים מהתהליך קשורים אחד בשני ומשלימים אחד את השני.
ד. תרומה בהוצאה לפועל של השלב הבא – השיווק והתקשור של המותג – מאחר וכחלק מהאסטרטגיה הכוללת נבנה הסיפור של החברה והמסרים, הדבר מקל על אנשי השיווק והיח"צ להחדיר את המותג ו'ערכיו' לתודעה הציבורית באמצעים שונים ומגוונים.

סיוע בשיווק ובתקשור של המיתוג. תוכן שיווקי

כיצד המעבדה לייצור תוכן יכולה לסייע לכם בתוכן כחלק מאסטרטגיית המיתוג?

אנחנו במעבדה הבנו את החשיבות שבמיזוג שני התהליכים הללו לכדי תהליך אחד מובנה הכולל תוכן ומיתוג. הניסיון שלנו מלמד כי אם שמים אנשי תוכן ומיתוג סביב שולחן אחד, דברים חדשים ומופלאים יוצאים ולכן בבניית אסטרטגיית התוכן והמיתוג אנחנו מקפידים לשלב כוחות מהרגע הראשון ועד לתום התהליך.

כמובן שאפשר לנצל כל אחד מהיכולות בנפרד, אבל אם אתם מתכננים לצאת למהלך כולל של בניית מותג, המלצתנו היא לא לוותר על שני המרכיבים המשמעותיים הללו.

לכל שאלה על אסטרטגיית תוכן, כתיבה ומיתוג – צרו איתנו קשר