כיצד נערכים לפעילות תוכן נכונה בלינקדאין

1/7/2024

האם הפוסטים שלכם בלינקדאין עומדים בציפיות של חשיפה ומעורבות שהצבתם לעצמכם? אתם חושבים שהגיע הזמן לחשוב מחדש על האופן שבו אתם ניגשים להכנת פוסט?

במאמר זה, נעסוק במהי הדרך הנכונה להביע את עצמכם באמצעות תוכן טקסטואלי בלינקדאין.

מדוע המילה הכתובה חשובה בלינקדאין

בסביבה הדיגיטלית של היום, יוצרי תוכן מחפשים כל הזמן דרכים למשוך את תשומת הלב של הקהל שלהם ולבנות קשרים משמעותיים.

אולם בעוד שפלטפורמות כמו לינקדאין מציעות מגוון פורמטים של תוכן והבעה, המילה הכתובה נותר הכלי יציב ובעל עוצמה לעניין את הקהל. על ידי שליטה באמנות הסיפור באמצעות פוסטים טקסטואליים, המשתפים בתובנות חשובות ומעוררים שיח משמעותי עם הרשת המקצועית סביבכם, הדרך למיצוב שלכם כמומחים נגישים בתחום הופכת לסלולה.

תראו את לינקדאין כמעין כנס הנטוורקינג הגדול בעולם. ולכן, הפרסומים שלכם מעצבים את האופן שבו האחרים תופסים אתכם, גם אם מעולם לא נתקלתם בהם בחיים המוחשיים.

נכון שהבאז סובב סביב תוכן וידאו, אבל המילה הכתובה מציעה יתרונות מובהקים על פני פורמטים אחרים, כולל תכני וידאו, בראש ובראשונה בזכות היכולת להעביר רעיונות מורכבים ולעורר רגשות, לצד יתרונות חשובים נוספים:

  • חוויה לא לינארית: בניגוד לווידאו, שבו הצופה עובר מסע של התחלה, אמצע וסוף, הטקסט מאפשר לקוראים לרפרף ולהחליט אם להעמיק יותר בתוכן.
  • משיכת תשומת לב: טקסט בנוי כהלכה יכול למשוך אנשים פנימה, אפילו בעידן של הפרעות קשב וצמצום טווחי תשומת לב.
  • ביצועים: פוסטים מטקסטים מניבים ביצועים טובים בלינקדאין, ועומדים במבחן של שינויים ומגמות תוכן שונים.

סיפוריםכתובים היטב יכולים להיות משכנעים, למשוך את הקוראים ולהניע לפעולה. לינקדאין מכירים בכך ומעניקים למשתמשים גב לבטא עצמם טקסטואלית - תכונות כמו ניוזלטרים וקובצי PDF מרגישים טבעיים בלינקדאין ומתיישבים עם הרצון של המשתמשים ללמוד, הקשור מאוד למילה הכתובה.

עכשיו צריך רק להבין מהם הכללים לכתיבה סוחפת ומשכנעת... בואו נתחיל.

מהי הגישה העדכנית והנכונה לכתיבת תוכן בלינקדאין

1) תחשבו מחדש על היכולות שלכם

החסם מספר אחד שלרוב עומד ביניכם לבין הפוסט הטקסטואלי האיכותי הוא בדר"כ מחסום כתיבה המבוסס על חוסר בטחון ביכולות האישיות שלכם. כדי ליצור סיפורים מרתקים כדאי לדעת שהכתיבה היא מיומנות שכל אחד יכול לפתח, גם אם אינכם מחשיבים עצמכם ככותבים טבעיים. תחשבו על הטקסט כאמצעי להעברת חוויות, אתגרים ואבני דרך, מהן התובנות ומהו הערך שיש בו לקהל היעד שלכם. ותזכרו שלכל קהל יעד יש רצון להשאר מעודכנים בתעשייה ואם יש לכם אפשרות לספק להם נקודת מבט ייחודית ותובנה מעניינת – גם אם הטקסט יהיה כתוב בצורה פשוטה וישירה – כבר יש לו סיכוי להצליח. יכול להיות שלא כל פוסט יניב עבורכם את החשיפה והמעורבות, אבל כל אחד מהם הוא עוד אבן בפסיפס שימצב אתכם כקול בעל ידע ואמין בתוך הקהילה המקצועית שלכם.

הגדרת הצלחה בלינקדאין

וזה מביא אותנו למרכיב חשוב נוסף – הגדרת הצלחה. כאשר מודדים הצלחה בלינקדאין, אנשים רבים מתמקדים בכמה לייקים וצפיות התוכן שלהם מקבל. עם זאת, לא תמיד יש מתאם ישיר בין נראות והזדמנויות. מה שחשוב יותר הוא למי אתם מדברים והרלוונטיות של התוכן לקהל היעד.

לדוגמה, פוסט שמיועד למחפשי עבודה עשוי שלא להוביל להזדמנויות עסקיות חדשות עבור מישהו שעובד בעיקר עם מנהלים ועסקים. מצד שני, סיפור על לקוח מצליח יכול לייצר לידים, גם אם הוא מגיע לקהל קטן יותר.

כדי להשיג הצלחה בלינקדאין, חשוב להגדיר מה המשמעות של הצלחה עבורכם. האם מדובר בהזדמנויות חדשות, בניית השפעה או הרחבת הרשת שלכם עם אנשים ספציפיים? ברגע שמגדירים מטרה ברורה, חשוב לשקול מה הכי חשוב לקהל האידיאלי שלכם, לא רק בהיבט של תחומי עניין אלא גם במישורים עמוקים יותר כמו לדוגמה סט הערכים, הגישות והעמדות שלו.

לחתוך דרך ה'רעש' בלינקדאין

אם מחסום הכתיבה הוא החסם המרכזי, חסם ההצפה במידע הוא ללא ספק מחסום דומיננטי נוסף. בעידן של הצפה במידע – מה הסיכוי של התוכן שלנו לבלוט ולהשאיר רושם או זכרון? הדרך לצלוח את הפגזת המידע ולהיות רלוונטיים הוא להקפיד על אותנטיות.

אם לינקדאין הוא כנס הנטוורקינג הוירטואלי הגדול בעולם, נניח לרגע שהוא מוחשי ואתם נתקלים בנציג מקהל היעד שלכם. לא בטוח שהייתם רוצים להתחיל במונולוג ארוך על כיצד עליו להיות פרודוקטיבי יותר – זה נשמע שחצני ומרחיק. במקום, תנו לו להכיר אתכם טוב יותר, דברו בגובה העיניים, תשתפו בחוויות שלכם ומה התובנות שהפקתם מכך. תעשו זאת באותה מידה שהייתם מצפים ממנו לעשות מולכם ועבורכם באירוע. תשברו את הקרח, תחממו את היחסים ותגעו בלב של הקורא, לא רק בשכל שלו.

2)  צרו רעיונות תוכן עבור LinkedIn 

ברגע שגיבשתם דעה צלולה וברורה למי אתם מנסים להגיע ומה המטרות שלכם, תגייסו לצדכם את סייען התוכן מספר 1 היום ברשת (חוץ מאתנו) - כלים של בינה מלאכותית(AI) כמו ה-ChatGPT שיעזרו לכם ליצור רעיונות לנושאים שמתאימים לתחומי העניין של הקהל שלכם.

כדי להתחיל, תארו את הקהל, התפקיד והיעדים שלכם עבור כלי הבינה המלאכותית. לדוגמה,"הקהל שלי הוא [תיאור], אני [תפקידך], והמטרה שלי היא [המטרה שלך]. תתן לי X רעיונות לפוסטים בלינקדאין שיעזרו לי להצליח"

פרומפט כזה ודומים לו (אגב, היום חיפוש פשוט בגוגל יכול לאתר עבורכם פרומפטים מוצלחים כמעט בכל נושא שאתם יכולים להעלות על הדעת) יפיקו עבורכם רשימה של רעיונות לתכנים פוטנציאליים שישמשו אתכם ואולי לאורך זמן.

אבל חשוב לזכור: ה- ChatGPT לעולם לא יספקו לכם מוצר מוגמר, בטח לא אם הכוונה היא לפרסם טקסט בעברית. בהרבה מהטקסטים ש-AI מוציא נעדרת רגישות לניואנסים. לדוגמה:הנטייה להעצים הצלחות, נטייה "טבעית"של כל מפרסם אמנם, אבל לא ממש אנושית. שיתוף בהיבטים המושלמים של החיים בלבד עלול להתפס כלא אותנטי. על מנת להפוך את התוכן הגולמי ש-AIמספק לכם לפוסט מוגמר, תחשבו כיצד לחבר אותו לחיי היומיום שלכם וכיצד להציג אותוב צורה יותר מלאה ושלמה.

בהקשר הזה, אנחנו בטוחים שנתקלתם הרבה בפוסטים הכוללים תמונות מאירועים נוצצים של מפרסם הפוסט המדבר בפני קהל של 10/100/1000 איש. זה נחמד, טוב ויפה, ולרוב יניב פחות עניין מסיפור על התגברות על אתגר או למידה משגיאה, למשל.

אל תסתמכו רק על AI.כדי לייצר רצף של פוסטים, תרשמו בצד רעיונות, חוויות ואירועים מחיי היומיום שלכם.אלה יהוו עבורכם חומרי גלם לסיפורים ללינקדאין במוקדם או במאוחר. זה כמו שריר שצריך לפתח אבל מרגע שהוא קיים – הרעיונות לתוכן יזרמו באופן טבעי ורציף.

פרופיל אישי לעומת דף חברה

שאלה חשובה נוספת היא להיכן לייעד את התוכן. כשזה מגיע לאיזון בין הפרופיל האישי לבין דף הלינקדאין של החברה, חשבו על הדף העסקי כאל כרטיס הביקור הרחב בעוד שהפרופיל האישי משמש כ"לחיצת היד" לקהל היעד.

הדף העסקי אמור להיות מקצועי וענייני, ולשרת את המותג כבר סמכא בתחום. מבחינה הזאת, בהחלט אפשר לראות דמיון ובלבול מסוים ביחס לעמוד האישי שאמור להפוך אתכם למובילי דעה מקצועיים בתחומכם. אולי המטרה היא אותה המטרה אבל הדרך שונה, בעיקר משום שהציפייה בפרופיל האישי הוא שתהיו.. ובכן.. אישיים. ולכן התוכן צריך להמסר מתוך החוויה והדעה האישית שלכם, ומתוך התחושה של הרצון לעורר שיח בגובה העיניים עם הקהלים שבחרתם. לכן, העמוד האישי לא חייב להיות ממוקד בתכנים מקצועיים הקשורים בתחום העיסוק שלכם, בניגוד למצופה מהדף העסקי.

מס' 3: צרו סיפור מושך בלינקדאין

יש לכם רעיון לסיפור, אתם יודעים מה קהל היעד שלכם ומהי המטרה שהתוכן אמור לשרת, עכשיו איך ניגשים למלאכת הכתיבה?

כאן אנחנו ממליצים על נוסחה פשוטה אך יעילה – שימוש בפתיון שימשוך תשומת לב בתור התחלה, משם פיתוח נראטיב תוך התמקדות בפרטים רלוונטיים, מה אנחנו למדים ממנו ואיזה קריאה לפעולה ניתן להפיק ממנו.

נסקור בקצרה כל אחד מהשלבים.

מהו הפתיון הנכון לסיפור

פתיון למשיכת קוראים יכול להיות באמצעות שאלה, ציטוט או טיזר הרומז לשיאו של הסיפור. הפתיון הוא השלב המכריע מבין השלבים כי זה הדבר הראשון שאנשים רואים בטקסט ולעתים קרובות קובע אם הם ימשיכו בקריאה ויתעמקו או לא.  

כדי לאתר את הפתיון האפקטיבי ביותר, תחשבו מהו הרגע הכי רגשי או מרכזי של הסיפור, לאו דווקא התובנה המרכזית אלא דווקא החלק לפני - הרגע הכי דרמטי או כואב שמוביל ללקח או לפתרון. 

לדוגמה, אפשר להתחיל את הפתיון בשורה כמו "הוא דחה אותי שוב. לא האמנתי. הפעם, הייתי רחוק/ה מלהרים ידיים". פתיחה זו מרתקת את הקורא וגורמת לו לסקרן מה הוביל לרגע הזה ומה קורה אחר כך.

אם אתם מתקשה לאתר את שיא הסיפור שלכם, השתמשו בכלי AI להדרכה. כתבו את הסיפור שלכם, גם אם מבולגן, ובקשו מה- AI לזהות את הפתיון. השתמשו בפלט כשורה הראשונה של הפוסט שלכם בלינקדאין.

זכרו שהשורה הראשונה או שתיים של הפוסט גלויות לפני שהקוראים לוחצים על "ראה עוד", כך שחשוב במיוחד להתעכב עליהם. עם זאת, הימנעו מהנטייה להיות דרמטיים מדי ולא להטעות במטרה למשוך קליקים או תשומת לב – הפתיון מתייחס לסיפור מבלי לגרום לקוראים להרגיש שולל. המטרה היא לעולם לבנות אמון וקשרים, ולא חשיפה בלבד.

דוגמה לפתיון שאביעד שלנו יצר לקראת וובינר שהפקנו על הלינקדאין. הפתיון – שימוש בסיפור אהוב שלקוח מעולמות אחרים שנועד לגרות ולעודד את הקורא להעמיק מדוע נעשה בו שימוש.ככלל, שימוש באנלוגיות ובדימויים מעולמות אחרים זו דרך טובה מאד לייצר סיפורים שאנשים נמשכים לקרוא.

הסיפור: התמקדות בפרטים רלוונטיים 

לאחר שלכדנו את תשומת הלב של הקוראים, הגיע הזמן להתעמק בסיפור. סיפור טוב בנוי מרצף קלאסי של התחלה, אמצע וסוף.

ראשית, חשוב לספק הקשר ורקע לסיפור, כמו כנס או אירוע שהשתתפתם בהם, או שיחה מעניינת. חשוב להתמקד באופן סלקטיבי בחלקים החשובים ביותר ולחתוך פרטים לא רלוונטיים. במקום להזכיר מה לבשתם או דמויות אחרות שלא תורמות לעיקר, למשל, התרכזו ברגעי המפתח שממחישים את המאבק והצמיחה שלכם.

סיימו את הסיפור על ידי חזרה על השיעור העיקרי ויצירת קשר רגשי עם הקהל. וזכרו, להיות אנושי ולהביע צדדים שקופים ופגיעים לא מפחיתים ממעמדכם, להפך. ולא פחות חשוב, שהסיפורי היה שלם, ברור וקוהרנטי. לכן כדאי לעבד את הסיפור במלואו ולראות כמה הוא בשל לפני שמעלים אותו על כתב ומפרסמים אותו. סיפור חצי מבושל או חוויה שהיא עדיין גולמית עלולים להתפס כדחף אימפולסיבי לשיתוף יתר, אשר תביך אתכם ולא תספק ערך לקהל היעד.

ניתן דוגמה להמחשה:

נניח שאתם יועצים שיווקיים המתמחים בלינקדאין, וזה עתה זכיתם בפרס על עבודתכם. במקום פשוט להכריז על הפרס, אתם יכולים לספר סיפור על איך עמית עודד אתכם להגיש מועמדות למרות חוסר הרצון שלכם בגלל התחושה שרק חברות גדולות מצליחות בתחרויות כאלה. אתם יכולים לתאר את ההפתעה שלכם על בחירתכם לפיינליסטים ואת ההלם וההפתעה הגמורה שלכם כשהכריזו עליך כמנצח.

על ידי התמקדות בסיפור שמאחורי ההצלחה, אתם יוצרים נרטיב הבנוי מגורל, עבודה קשה וצמיחה אישית שאנשים יכולים להתחבר אליו מבחינה רגשית. אם הקוראים נחשפים לדרך שהובילה אתכם לנקודה הזו, סביר יותר שהם יגלו אמפתיה למסע שלכם וישתתפו בחגיגות על ההישגים יחד איתכם.

הערה: תובנות אלה אפשר גם ליישם בחלק הביוגרפי שלכם בפרופיל. במקום להעלות רשימת מכולת של ההישגים שהגעתם אליהם, נסו לנקוט בגישה סיפורית ולחבר אותם כאבני דרך בקריירה אשר הובילו אותך למקום שבו אתם נמצאים היום.

השיעור: הטמעת תובנות והשקפות 

כל סיפור טוב מציע שיעור יקר או חומר למחשבה לקהל. למרות שכמעט אין סיפור שלא יכול להציע יותר מתובנה אחת, לפעמים כדאי דווקא להתמקד בתובנה מרכזית אחת כדי לשמור על בהירות ויכולת להשפיע על הקוראים. אותו סיפור מספק תובנות חשובות נוספות? אל תוותרו עליו ותשתמשו בו גם לפוסטים הבאים.

ואם אתם לא בטוחים מהו הלקח המרכזי שניתן להפיק מהסיפור (גם זה יכול לקרות), תוכלו גם פהלהעזר בסייען התוכן שלכם – ה-AI ולהוועץ עמו.

אבל חשוב חשוב לא לשכוח אף פעם מול מי אנחנו מדברים ומה אנחנו רוצים שיקרה. לדוגמה, אם אתם מנכ"ל של חברה שמשתף בדילמות של פיטורים, אולי כדאי להתמקד בסיוע לעובד/ים המועמדים לפיטורים במציאת עבודה חדשה ולא, נניח, באתגרים ובלבטים הרגשיים שלכם.

בנוסף, כדאי לשים לב לשפה שבה אתם משתמשים, בייחוד בחלק של השיעור והתובנות. מילים עוצמתיות כמו "שנאה" יכולות לעורר רגשות עזים ועלולות לעורר כעס אצל חלק מהקוראים, ללא קשר לתוכן האמיתי של הפוסט. למרות ששפה כזו יכולה להיות נקודת מבט משכנעת, חיוני לשקול את ההשפעה הפוטנציאלית על הקהל שלכם ולהבטיח שהשיעורים והמסר הכללי שלכם עדיין באים לידי ביטוי ברור.

בעתיצירת סיפורים ל- LinkedIn, הדגישו את השורה הראשונה והאחרונה. אםנסתמך על הפסיכולוגיה, אנשים זוכרים את החלקים האלה בפוסט יותר מכל דבר אחר. לכן, אמנם השיעור מוטמע באופן חלק כחלק מהסיפור, אך חזרה עליו בשורה האחרונה מבטיחה שהקהל מסיים את הקריאה עם הבנה ברורה של מטרת הסיפור והתובנות שרצית לחלוק.

הקריאה לפעולה: עידוד מעורבות

כשאתם מסיימים את הסיפורים, כוונו תמיד להזמין שיחה ומעורבות, ולעניין את הקהל שלכם.האלגוריתם של לינקדאין מעדיף פוסטים המעודדים אינטראקציה ומשאירים משתמשים בפלטפורמה זמן רב יותר. יצירת קריאה לפעולה פשוטה אך יעילה (CTA) יכולה לעזור לך להשיג מטרה זו.

הקריאה לפעולה צריכה להתאים למטרת הפוסט. לדוגמה, אם אתם מקדמים הזמנה מוקדמת של ספר, ה -CTA  שלכם עשוי להפנות את הקוראים לרכוש את הספר. עם זאת, עבור סיפורים יותר אישיים ורגשיים, ה- CTA יכול להיות פשוט בקשה מהקוראים להתייחס לחוויה שלכם, כמו "ספרו לי על פעם שזה קרה לכם" או "האם אתם הייתם מתנהגים אחרת?". כך תעודדו אותם לשתף את הסיפורים ונקודות המבט שלהם בתגובות.

זכרו לשמור על ה-CTA פשוט וברור, תוך התמקדות בפעולה אחת שהקוראים אמורים לבצע. שימוש במספר קריאות לפעולה או שיעורים עלולים לבלבל את הקהל. CTA בצורת שאלות עם מחויבות נמוכה, כגון "תנו לייק אם עשיתי לכם את היום" לא באמת מעודדות מעורבות ולא מאפשרות לקוראים לחלוק את נקודת מבטם.

מרגישים שעדיין זקוקים לעזרה או לסיוע בבניית התוכן המתאים עבורכם בלינקדאין? אנחנו כאן בכל שאלה שהיא בנושא.

בהצלחה!