כך הופכים אסטרטגיית תוכן לרלוונטית

16/1/2022

קצב השינויים של שיווק באמצעות תוכן מחייב אותנו לעקוב ולבחון בכל פעם מחדש עד כמה אסטרטגיית התוכן שבה בחרנו רלוונטית. לשם כך, ריכזנו עבורכם מספר המלצות מרכזיות איך מעדכנים את אסטרטגיית התוכן לשנת הפעילות הקרובה.

1.חוזרים לבסיס – מחדשים או מכינים תכנית אסטרטגית כתובה

מכינים תוכנית אסטרטגית כתובה

בחנו מחדש את האסטרטגיה הנוכחית שלכם, רצוי יחד עם הצוות המכיר את האסטרטגיה ואחראי על יישומה. מבט מקרוב על התוכנית האסטרטגית יבהיר לכם האם הכיוון שבחרתם עדיין רלוונטי לחודשים הבאים.

לאלו מכם שלא העלו את האסטרטגיה על כתב (ותתפלאו, יש לא מעט כאלה. לפי CSI פחות מ-40% מאנשי השיווק של B2B מעלים את אסטרטגיית התוכן על כתב), זוהי הזדמנות לעשות זאת ולתקשר אותה בקרב העובדים וכך להבטיח שכולם מיושרים על אותו דף אסטרטגי. ערך מוסף לבנייה (וכתיבה) של תוכנית אסטרטגית מסודרת היא היכולת לבחון את האפקטיביות שלה בהמשך.

2. שיפור טקטיקות הפצה

טקטיקות הפצת תוכן

דרכי הפצת התוכן הוא מרכיב מפתח באסטרטגיית התוכן. בשנה החולפת ראינו את הדינמיות שבשינויים בדרכי הפצה ולא נראה שקצב השינויים עתיד להשתנות ב-2019. על כן, רצוי לשמור את האצבע על הדופק ולבחון באופן מתמיד את ההתאמה של ערוץ הפצת התוכן  לקהל היעד המתאים. ה-DATA שאספתם עד כה הנוגע למסע של הלקוח ולהצלחות, אינגייג'מנט והמרה, יכולים לספק לכם תשתית טובה לבחירה ופיתוח של ערוצי הפצה מתאימים.

3. מיקוד על הערוץ האפקטיבי ביותר

מיקוד הוא מרכיב מפתח בכל אסטרטגיית תוכן

בעידן ריבוי ערוצי הפצת התוכן והמסר, לפעמים קשה לאתר את "הסוס המנצח" – הערוץ שמביא את קהל היעד לפעול לפי הצרכים והרצונות שלכם. אם מצאתם כזה, שווה לכם להשקיע ולחשוב עליו בצורה יותר אסטרטגית – החל מאופן ותזמון השימוש בו ועד לחידוד המסרים בהתאם. לפעמים עדיף להשקיע יותר משאבים בערוץ אחד אפקטיבי מאשר לבזר את הביצים במספר ערוצים רחב אשר אפקטיביים פחות.

4. צמצום הקהלים

צמצום קהלי היעד משפר ביצועים

טעות נפוצה היא הנטייה להרחיב את מעגל הקהלים. שיווק נכון אינו צועק את המסר בתקווה שמישהו יקשיב לו אלא מפנים את מלת המפתח "מיקוד" – מיקוד ביעדים, בקהלי היעד ובערוצי ההפצה האפקטיביים. בעזרת מיקוד נכון אתם תמקסמו את היחס של העלות-תועלת שבמהלך התוכן. אל תפחדו להצטמצם ל"קהל נישה", להפך. קהל נישה הוא קהל עם מעורבות גבוהה ופוטנציאל נאמנות שיכול להביא לתוצאות ROI איכותיות במיוחד.

5. אל תייצרו תוכן רק לשם ייצור תוכן

ייצור תוכן צריך להיות נכון ויעיל

אחד הפיתויים הגדולים הוא לבנות תוכן כשיש רעיונות חדשים או על בסיס יום יומי. ברגעים כאלה תזכרו שבעת הנוכחית רק הולך ומתחדד היחס ההפוך בין ההצפה של תכנים לזמן המצומצם לצרוך אותם.

אז רגע לפני שאתם מעלים תוכן חדש שווה לוודא שוב האם הוא תואם את היעדים שבחרתם, האם הוא רלוונטי לקהלי היעד והאם הוא מכיל הצעת ערך שלא נשחקה כבר?

המלצה נוספת היא להשקיע יותר בעדכון תכנים קיימים מאשר העלאה של חדשים (הדבר גם תורם לביצועי ה-SEO).

6. תאפשר זמן ותקציב לניסוי ובחינה

בחינה מתמדת של פעילות התוכן היא הכרח

אמנם המלצה מוקדמת שלנו היא להתמקד בערוץ הפצה מנצח (ראו סעיף 3), אבל הדבר לא אמור לבוא על חשבון השקעה של זמן ומשאבים ברעיונות חדשים ובערוצים שלא מיציתם אותם. החיפוש אחר אלה צריך להיות חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה – הוא מאפשר לכם להישאר עדכניים ולהיות ראשונים בזיהוי הזדמנות כשזו נקרית בדרככם.

7. שימו את הקהל במרכז

קהל היעד חייב להיות במרכז

תישארו תמיד עם אוזן קשובה לקהל שלכם וכך תבטיחו אסטרטגיה עדכנית ומצליחה גם לחודשי הפעילות הבאים. אם הקהל משתנה באפיון, בצרכים או בתחומי העניין שלו – הדבר צריך להשתקף בשינויים באסטרטגיה והדרך היחידה לדעת זאת היא באמצעות מעקב אחר הקהלים וגילוי רגישות כלפיהם. אתם בטח לא רוצים להיות מופתעים ולאחר בתגובה לשינויים אצל הקהלים שלכם.

מה עושים עכשיו?

הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לבחון את הטקטיקות והקמפיינים שביצעתם בשנה החולפת וכיצד ניתן לשפר אותם בשנה הנוכחית. בנוסף, מצאו את הערוצים האפקטיביים ביותר להפצת התוכן והתאימו את האסטרטגיה בהתאם להם ואף פעם אל תפסיקו להאזין לקהלי היעד שלכם ותגלו גמישות להרגלים ולהתנהגות שלהם.

זקוקים לעזרה בבניית אסטרטגית תוכן מנצחת לשנה הקרובה? פנו אלינו וביחד נביא אתכם להצלחה בבניית מהלכים לשיווק באמצעות תוכן המותאמים לקהל היעד שלכם.