תחזיות ל-2019: איך יראה השנה השיווק באמצעות תוכן?

20/1/2019

עולם השיווק ככלל ותחום שיווק באמצעות תוכן בפרט עובר תמורות גדולות. קצב השינויים הטכנולוגיים והצרכים והציפיות של קהלי היעד הוא כזה שאם מצמצתם פעם אחת – אתם נותרים הרחק מאחור.

שנת 2018 היתה רצופה במהלכי תוכן מסחריים, פוליטיים וציבוריים שלא דומה לאף אחת מהשנים שקדמו לה ולא מן הנמנע ששנת 2019 תהיה כך גם כן. CSI ריכז 85 מומחים מהעולם שיעריכו כיצד יראה התחום ב-12 החודשים הקרובים – האם הכלים העומדים לרשותנו יישארו כמות שהם? כיצד ערוצי ההפצה ישתנו ואיך טכנולוגיות חדשות ישבשו או יקדמו את האופן שבו נתקשר עם קהלי היעד ונייצר עבורם ערך?

רגולציה – החיים בצל ה-GDPR

איך יוצרים מהלך שיווק ותוכן מוצלח למרות הקושי שבהגנה על פרטיות?
החיים בצל אבטחת מידע אישי

תקנות הגנת המידע האירופאיות החדשות GDPR – General data protection regulation נכנסו לתוקף במחצית 2018 והובילו לשינויים משמעותיים באופן שבו אנחנו אוספים מידע על הקהלים שלנו – BIG DATA המאפשר להתאים עבורם את הקמפיין הטוב ביותר. משלב הקיטורים והתלונות, המשווקים יצטרכו להתאים עצמם למציאות החדשה. המשמעות היא שיפור נוסף באיכות התוכן ומי שמייצר אותם, גם אם הדבר כרוך בתשלום גבוה יותר עבור אנשי קריאייטיב, כותבים ועורכים. בנוסף, תהיה הקפדה יתרה על התזמונים של היציאה במהלכי התוכן.

מעמד התוכן בשרשרת השיווק

השנה חברות גדולות יבינו את הערך של שיווק על ידי תוכן כגורם המשפיע באופן מכריע על המסע של המותג והיכולת להפעיל את שאר ערוצי השיווק

התוכן מקבל את הבכורה בשרשרת השיווק
שרשרת שיווק הולכת ומתארכת

כיום שיווק באמצעות תוכן נחשב עדיין לתחום מבודל במערך השיווק, בין אם מדובר ביחס לפעילות דיגיטל, PR או כל ערוץ הפצה אחר. ההערכה היא כי השנה חברות גדולות יבינו את הערך של שיווק על ידי תוכן כגורם המשפיע באופן מכריע על המסע של המותג והיכולת להפעיל את שאר ערוצי השיווק. מכאן, שחלקים מהם יטשטשו את הבידול של מרכיב התוכן במערך השיווק וימנפו אותו לחיזוק כלל ערוצי השיווק הקיימים.

חדירה של הטכנולוגיה

המכונה באה על חשבון האדם בבניית תוכן
ג'ק ניקולסון יודע מה שהוא אומר

עולם האינטיליגנציה המלאכותית (AI) פרץ לחיינו בגל שהולך ומתחזק. בכוחה של ה-AI לשטוף גם את תחום השיווק באמצעות תוכן. ההערכה היא כי ב-2019 נראה במספר תחומים אלגוריתמים ייעודיים שייצרו עבורנו בלוגים, אינפוגרפיקות ואפילו פודקאסטים במקום הגורם האנושי. לא מופרך, ובעיקר מפחיד.

זהות יצרני התוכן

תוכן הוא לא רק נחלת התאגידים הגדולים
עסקים בינוניים וקטנים – אל תוותרו

אם בשנים קודמות חברות גדולות בלטו יותר ביכולות ייצור של תוכן איכותי הודות למשאבים העומדים לרשותן, שנת 2019 צפויה להמשיך את המגמה. המשמעות עבור עסקים קטנים בינוניים היא לא לפרוש מהמערכה, אלא לגלות יצירתיות וגמישות ביכולת לייצר תוכן איכותי בעלויות נמוכות. במקום ללכת על קמפיינים של פרסומות וידאו בתקציב ענק לשיווק במדיה דיגיטלית, הם יצטרכו להשקיע מחשבה גדולה יותר ביצירת ערך ללקוח בתוכן שאולי לא מוגש באופן נוצץ, אבל מייצר שיח ומניע לפעולה.

התוכן שישלוט

שיווק מבוסס מיקום אפקטיבי במתן מענה לצרכים עכשוויים ונקודתיים
תוכן נכון ומבוסס מקום

ההערכה היא כי בשנת 2019 המותגים שיבלטו הם אלו שיידעו לספר את הסיפור נכון ויספקו חוויות המבוססות מקום. האנשים מעוניינים יותר לחוות ולהתנסות וחברות שיבינו כיצד לפצח אותו בנרטיב מתאים יזכו לאנגייג'מנט מצד קהלי היעד.

ערוץ הפצה שיבלוט

ניוזלטר וקמפיין אימיילים מקבלים מחדש את מרכז הבמה
מיהרתם להספיד אותו? שובו של הניוזלטר למרכז הבמה

גוגל, פייסבוק או אולי וואטסאפ או אינסטגרם? ההערכה המפתיעה היא שקמפיין אימיילים וניוזלטר יקבלו עדנה מחודשת. נכון, היכולות הטכנולוגיות רק משתכללות עם AI או פייסבוק לייב אבל דווקא הערוץ של ניוזלטר מספק פניה ישירה, נטולת הטיות ועוקפת פלטפורמות של צד שלישי. על אחת כמה וכמה שכיום ניתן ליצור שיווק אוטומטי מבוסס אימיילים, שיכולים לתת לגולש את המסר הנכון בזמן הנכון. במקביל, רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, אינסטגרם ושות' ימשיכו לעמוד בצל ביקורת הולכת וגדלה לשימוש לא ראוי במידע או בהעברת fake news וייצרו אווירה מתאימה להעלאה מחודשת בקרנו של האימייל.

רוצים לייצר מהלך תוכן מצליח השנה הקרובה? צרו עמנו קשר ונדאג לכך.